Let op: Op Koningsdag (27 april) is de Milieustraat gesloten en wordt er geen afval aan huis ingezameld. Het ophalen vindt op een andere dag plaats. Check hiervoor je afvalkalender.

Oproep: stel je verkiesbaar voor de kindergemeenteraad van Maashorst!

Geplaatst op woensdag 9 september 2020

De burgemeesters van Landerd en Uden roepen kinderen uit groep 7 van de basisscholen in Landerd en Uden op om zich verkiesbaar te stellen voor de kindergemeenteraad.

Vanaf het nieuwe basisschooljaar 2020-2021 starten de gemeente Landerd en Uden, die vanaf 1 januari 2022 samen de gemeente Maashorst vormen, met het samenstellen van een kindergemeenteraad. Een kinderraad van 26 kinderen uit groep 7 van dertien basisscholen uit Landerd en Uden.

Het filmpje is in de week van 7 september 2020 vertoond in de groepen 7 van de basisscholen. De komende weken bepalen de scholen welke kinderen gaan deelnemen aan de gemeentelijke verkiezingsronde. De winnaars van deze verkiezingen mogen dan begin november aanschuiven in de kindergemeenteraad.