Kindergemeenteraad Maashorst op excursie

Geplaatst op donderdag 12 mei 2022

Op woensdag 11 mei gingen de leden van de kindergemeenteraad Maashorst op excursie binnen de gemeente. In drie groepjes gingen ze op pad om meer te weten te komen over de onderwerpen ‘Omkijken naar elkaar’, 'Sport en spel’ en ‘Natuur en gezondheid’.

Deze drie onderwerpen zijn gekozen op basis van de videopitches die de kinderen naar de gemeente opstuurden:

1. Ze namen onder andere een kijkje achter de schermen bij Vluchtelingenwerk. Hier gingen ze met elkaar en met een vluchteling in gesprek over het onderwerp ‘omkijken naar elkaar’.
  2. Een tweede groepje maakte kennis met het werk van de buurtsportcoach. Ze dachten mee over hoe meer kinderen betrokken kunnen worden bij sport en bewegen.
  3. Een derde groep ging op bezoek bij de Permacultuurtuin D’n Hof van de Toekomst om meer te weten te komen over duurzame vormen van natuur en landbouw.

bezoek aan D'n Hof van de Toekomst

De excursies werden verzorgd door respectievelijk VluchtelingenWerk Nederland, Sport Service Noord-Brabant en Instituut Voor Natuureducatie.

De komende weken gaat de kindergemeenteraad aan de slag om hun ideeën over deze onderwerpen uit te werken tot adviezen voor de gemeente Maashorst. Deze adviezen bieden ze op 15 juni aan het gemeentebestuur aan in de vorm van de KinderTrendrede 2022.