Let op! Heb je binnenkort een nieuw paspoort, ID-kaart of rijbewijs nodig? De wachttijden zijn een stuk langer dan je van ons gewend bent.
Maak daarom op tijd een afspraak. Meer informatie vind je in dit nieuwsbericht.

Koninklijke onderscheiding uitgereikt aan de heer Frans Jorissen

Geplaatst op vrijdag 16 december 2022

Donderdag 15 december 2022 heeft de heer Frans Jorissen uit Uden uit handen van loco-burgemeester Harold van den Broek, een Koninklijke onderscheiding ontvangen.

De heer F.W.M Jorissen ontvangt de onderscheiding vanwege de volgende verdiensten:

1999-heden

Keurmeester voor Keuring. Veilige Speeltoestellen De heer Jorissen is keurmeester van speeltoestellen bij de basisscholen in Uden.

2002-heden

Bestuurslid Stichting Schoolsport Uden (SSU). De heer Jorissen is betrokken bij vele projecten van SSU (schoolvoetbal, schoolsportolympiade, wandelvierdaagse, gymproject ‘de sportieve school’. Binnen het project ‘de sportieve school’ is de heer Jorissen de linking pin tussen SSU en de scholen. Vanaf 2011 is hij bestuurslid in de functie van penningmeester.

2008-2018

Bestuurslid en tekstschrijver koor en tekstgroep Mistral Koor Mistral verzorgt vieringen in de Kruisherenkapel. Dit zijn thema vieringen en de heer Jorissen schrijft hiervoor toepasselijke teksten.. Ook schrijft hij teksten voor liederen van het koor. Van 2008-2018 had de heer Jorissen zitting het in bestuur. Van 2018 tot heden verricht hij nog vele hand- en spandiensten voor de vieringen.

2010-heden

Coördinator Stichting Leergeld Maashorst De heer Jorissen is mede-oprichter van Stichting Leergeld. Als coördinator was hij verantwoordelijk voor het aansturen van de organisatie en de intermediairs. Hij was het gezicht van Stichting Leergeld en mede-verantwoordelijk voor de contacten met betrokken gemeenten. Vanaf 2021 is de heer Jorissen nog actief als adviseur en vrijwilliger, niet meer in de functie van coördinator.

2018-heden

Vrijwilliger bij Zorgcentrum Sint Jan in Uden De heer Jorissen helpt als vrijwilliger de ontmoetingsruimte te versieren rondom de feestdagen en thema’s van de seizoenen. 1983-heden Mantelzorger Vanaf 1983 is de heer Jorissen mantelzorger voor zijn echtgenote. De heer Jorissen wordt benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

• Omgevingsvisie voor Maashorst

28 mrt 2024 - De omgevingsvisie voor de gemeente Maashorst kan ter vaststelling worden voorgelegd aan de gemeenteraad. Dat heeft het college van B en W op dinsdag 26 maart besloten. Wethouder Franko van Lankvelt (Ruimtelijke ontwikkeling): “Een prachtig document, dat richting geeft voor inwoners die een ruimtelijke ontwikkeling in gang willen zetten.”

• Maashorst onderzoekt woningbouwlocaties Reek

28 mrt 2024 - Maashorst gaat onderzoeken in hoeverre de locatie De Scheenen in Reek geschikt is voor woningbouw. Wethouder Franko van Lankvelt (Ruimtelijke ontwikkeling, Wonen): “Geuronderzoek wijst uit dat we op die plek niet zo veel kunnen bouwen als eerder beoogd. Daarom gaan we ook andere mogelijke bouwlocaties onderzoeken.”

• Uitnodiging voor gedecoreerden in de gemeente Maashorst

27 mrt 2024 - Op zaterdag 27 april viert onze Koning zijn verjaardag en die vieren wij graag met alle gedecoreerden in onze gemeente. De burgemeester ontvangt jou graag voor een lekker kopje koffie om 09.30 uur in de foyer van theater Markant in Uden.

• Sluiting bedrijfspand in Uden na vondst grondstoffen drugs

27 mrt 2024 - De burgemeester van Maashorst heeft tijdelijk een bedrijfspand laten sluiten aan de Koperslagerstraat in Uden. In dit pand zijn namelijk grondstoffen en materialen aangetroffen die kunnen worden gebruikt voor productie van synthetische drugs.