Let op! Heb je binnenkort een nieuw paspoort, ID-kaart of rijbewijs nodig? De wachttijden zijn een stuk langer dan je van ons gewend bent.
Maak daarom op tijd een afspraak. Meer informatie vind je in dit nieuwsbericht.

253 nieuwe woningen in 2022

Geplaatst op woensdag 10 mei 2023

Binnen gemeente Maashorst konden vorig jaar 253 huishoudens een nieuw huis betrekken. “Met dit aantal nieuwe woningen liggen we mooi op schema”, constateert wethouder Franko van Lankvelt (Wonen) tevreden.

Er is een grote behoefte aan woningen. Maashorst wil in deze collegeperiode dan ook duizend nieuwe huizen toevoegen. Vorig jaar er zijn in de gemeente 253 nieuw opgeleverd. In alle kernen zijn huizen gebouwd, de meeste in Uden. Daarnaast zijn er vorig jaar in Zeeland 32 huizen bij gekomen, in Schaijk 11 en in totaal 12 in Reek, Odiliapeel en Volkel.

Volgend jaar meer?

Ook dit jaar worden in een aantal grote projecten weer woningen opgeleverd. Alleen voor de kern Uden zijn dat er al zo’n 200. Voor Schaijk meer dan 50 (onder andere Hoekstraat en Repellaan) en in Zeeland en Volkel elk zo’n 20. In Odiliapeel en Reek gaat het om 4 of 5 woningen. Voor de volgende jaren zijn uiteraard ook al plannen in voorbereiding, weet wethouder Franko van Lankvelt. In Uden maakt Maashorst in De Ruiter momenteel de grond bouwrijp voor 165 woningen. En in Volkel wordt in 2024 de grond in bouwrijp gemaakt in Niemeskant. Daar worden in de loop van een aantal jaren 186 woningen gebouwd. “In nieuwe plannen blijven we uiteraard aandacht houden voor woningen voor bijzondere doelgroepen, sociale huur en betaalbare koopwoningen”, aldus wethouder Franko van Lankvelt. Hij besluit: “Inmiddels zien we de eerste resultaten van onze woningbouw-versnellingsagenda. We gaan er dan ook vanuit dat we de komende jaren meer woningen kunnen gaan bouwen.”

• Uitnodiging voor gedecoreerden in de gemeente Maashorst

27 mrt 2024 - Op zaterdag 27 april viert onze Koning zijn verjaardag en die vieren wij graag met alle gedecoreerden in onze gemeente. De burgemeester ontvangt u graag voor een lekker kopje koffie om 09.30 uur in de foyer van theater Markant in Uden.

• Sluiting bedrijfspand in Uden na vondst grondstoffen drugs

27 mrt 2024 - De burgemeester van Maashorst heeft tijdelijk een bedrijfspand laten sluiten aan de Koperslagerstraat in Uden. In dit pand zijn namelijk grondstoffen en materialen aangetroffen die kunnen worden gebruikt voor productie van synthetische drugs.

• Bouwrijp maken plangebied Centrum Uden-Zuid gestart

25 mrt 2024 - De bouwontwikkelingen in het plangebied Centrum Uden-Zuid zijn vandaag officieel gestart met het bouwrijp maken van het gebied, gelegen tussen de Muntmeester, Sesterlaan en Wislaan.

• Koninklijke onderscheiding voor de heer J. van Driel

20 mrt 2024 - Op 19 maart 2024 heeft burgemeester H. van der Pas een Koninklijke onderscheiding uitgereikt aan de heer J van Driel. De uitreiking vond plaats in besloten kring.