Let op! Heb je binnenkort een nieuw paspoort, ID-kaart of rijbewijs nodig? De wachttijden zijn een stuk langer dan je van ons gewend bent. Maak daarom op tijd een afspraak. Meer informatie vind je in dit nieuwsbericht.

Energieadvies voor Tweelinghuizen in Schaijk

Geplaatst op woensdag 18 oktober 2023

In veel buurten in Maashorst staan huizen die soms heel erg op elkaar lijken; tweelinghuizen. Zo ook in Schaijk! Ze hebben hetzelfde bouwjaar en hierdoor vaak dezelfde installaties en isolatie gekregen.

In opdracht van gemeente Maashorst gaat adviesbureau Groene Groei op zoek naar wijken waar deze tweelinghuizen staan. Voor een aantal tweelinghuizen stellen zij, na toestemming van de bewoners, een gratis energieadvies op. Dit advies wordt ontdaan van persoonlijke gegevens en gedeeld met de buurtbewoners met zo’n zelfde soort huis. In Schaijk zijn deze energieadviezen inmiddels uitgevoerd.

Uitnodiging Informatieavond 30 oktober

Op maandag 30 oktober vanaf 18.00 uur is er een informatieavond om deze energieadviezen te bekijken en je vragen te stellen aan de adviseurs van Groene Groei. Je bent van harte welkom in de tent op het plein tussen de Korte Zwaard, Lange Spruit en Molenstraat in Schaijk. In het Tiny House kun je isolatiemateriaal en andere energiebesparende maatregelen zien. Een adviseur van Groene Groei vertelt je meer over de energieadviezen. De uitleg begint om 19.00 uur en duurt ongeveer 20 minuten. Daarvoor en daarna kan je tot ca 20.00 uur jouw vragen stellen aan de adviseurs.

Eén energieadvies voor alle tweelinghuizen

Al die gratis energieadviezen worden gebruikt om tot een advies voor dezelfde soort huizen te komen. Zo kunnen soortgelijke woningen hun voordeel doen met hetzelfde energieadvies. Dus lijkt jouw huis op één van de voorbeeldhuizen? Kijk dan zeker even in het energieadvies. Na de informatieavond zijn deze te vinden op www.gemeentemaashorst.nl/tweelinghuizen (Deze link gaat naar een andere website).

Vragen?

Heb je nog vragen over energieadviezen? Neem dan contact op met Groene Groei contact@groenegroei.nl of 085 - 11 20 216