Let op: donderdag 9 mei is de Milieustraat gesloten en wordt er geen afval aan huis ingezameld. Het ophalen van huisvuil vindt plaats op een andere dag. Check hiervoor je afvalkalender.

Let op! Heb je binnenkort een nieuw paspoort, ID-kaart of rijbewijs nodig? De wachttijden zijn een stuk langer dan je van ons gewend bent. Maak daarom op tijd een afspraak. Meer informatie vind je in dit nieuwsbericht.

37 appartementen in centrum Uden

Geplaatst op donderdag 14 december 2023

De bouw van 37 appartementen in het centrum van Uden. Dat wordt mogelijk nu het college van burgemeester en wethouders van Maashorst deze week het ontwerpbestemmingsplan Marktstraat 11-13 heeft vastgesteld.

Het complex komt op de plek waar nu nog een kookwinkel is, (nr 11) en voorheen een fietsenzaak (nr 13) was gevestigd. Op de begane grond komt een nieuw, modern winkelpand voor de kookwinkel. Aan de achterzijde grenzen de panden aan de Oranjestraat. De nieuwe ontwikkeling maakt gebruik van het hele perceel tussen de Marktstraat en de Oranjestraat.

Herontwikkelen Wethouder Franko van Lankvelt (wonen): “Dit is een mooi plan: het herontwikkelen van een bestaande locatie. We behouden de winkelfunctie op de begane grond, en we krijgen veel extra woningen in drie lagen. Een derde deel is sociale koop, een derde deel bouwen we levensloopbestendig. Het laatste deel krijgt de bestemming geclusterd wonen. Daar komen dus gemeenschappelijke voorzieningen, voor bijzondere doelgroepen. Een prachtig programma, op een heel mooie plek midden in het centrum van Uden.

Het ontwerpbestemmingsplan is in te zien op ruimtelijkeplannen.nl (Deze link gaat naar een andere website). De gemeenteraad van Maashorst beslist na de periode waarin het plan ter inzage ligt over vaststelling van het bestemmingsplan.