Uit de raad… Commissievergadering Samenleving en Bestuur 1 februari 2024

Geplaatst op woensdag 24 januari 2024

Op donderdag 1 februari om 19:30 uur is de volgende commissievergadering van de commissie Samenleving en Bestuur. De onderstaande raadsvoorstellen staan op de voorlopige agenda:

• Rapportage Rekenkamer over realisatie doelen voor 2022 Uitvoeringsprogramma 2022 – 2026
  • Ophogen krediet, eigendom & bouwheerschap Sport en Spel Reek
  • Wijziging cijfers bevolkingsgroei ‘Gezond en Gelukkig Oud in Maashorst’
  • Wijziging gemeenschappelijke regeling Brabants Historische Informatiecentrum 2024

De volledige agenda van de vergadering, toelichtingen en stukken kun je raadplegen via https://maashorst.bestuurlijkeinformatie.nl (Deze link gaat naar een andere website) of de gratis iBabs Pro app. De commissievergadering is openbaar en vindt plaats in de raadzaal (Paul Rüpp-zaal) van gemeente Maashorst, Markt 145 in Uden. Je kan gebruikmaken van ingang West (aan de Nieuwe Markt). Je kan de vergadering live volgen of na afloop terugkijken via https://maashorst.bestuurlijkeinformatie.nl (Deze link gaat naar een andere website)/ (klik door naar de vergadering).
Als je gebruik wilt maken van het spreekrecht vragen wij je dit uiterlijk woensdag 31 januari om 12:00 uur te melden bij de griffie via tel. 0413 - 28 10 33 of griffie@gemeentemaashorst.nl.

• Duurzame Doelen-agenda: Maashorst Warm & Comfortabel in 2050

24 jul 2024 - Het college van Maashorst heeft deze week de Duurzame Doelen-agenda Warm & Comfortabel goedgekeurd. Die gebruikt de gemeente als gids bij het treffen van maatregelen om efficiënter om te gaan met energie en om energie te besparen.

• Nieuw mantelzorgbeleid: meer steun voor onmisbare krachten

24 jul 2024 - Het college van B en W van de gemeente Maashorst heeft deze week het nieuwe mantelzorgbeleid vastgesteld. Mantelzorgers zijn onmisbaar en de druk op hen wordt steeds groter. Daarom wil Maashorst overbelasting van mantelzorgers proberen te voorkomen door hen beter te ondersteunen.

• Verdiepend onderzoek nodig op nieuwe locatie Uden Red Sox

18 jul 2024 - Maashorst moet een verdiepend flora- en faunaonderzoek doen op de beoogde nieuwe locatie van de Uden Red Sox. Zo luidt de opdracht van de ODBN.

• Voorkeursvolgorde voor initiatieven zon-op-land

18 jul 2024 - De openstelling voor de ontwikkeling van in totaal 30 hectare zonneparken binnen de gemeente Maashorst was een succes. Er zijn acht initiatieven ingediend. Het college heeft nu besloten in welke volgorde deze initiatieven in behandeling worden genomen. Het volgt daarmee het advies van het onafhankelijk extern deskundigenpanel.