Let op: donderdag 9 mei is de Milieustraat gesloten en wordt er geen afval aan huis ingezameld. Het ophalen van huisvuil vindt plaats op een andere dag. Check hiervoor je afvalkalender.

We kunnen je helpen met rondkomen: Activiteitenfonds

Geplaatst op dinsdag 30 januari 2024

In Maashorst hebben we allemaal regelingen om jou te helpen met rond te komen als je niet zo veel te besteden hebt. Meer mensen vinden het in deze tijden lastig om de eindjes aan elkaar te knopen. Daarom kun je bij de gemeente terecht voor regelingen die je hierbij helpen. Hieronder vertellen we je graag meer over één van de regelingen.

Activiteitenfonds helpt bij meedoen met sport of hobby

Heb je te weinig geld voor activiteiten. Bijvoorbeeld om lid te worden van een (sport)club, bibliotheek of voor muzieklessen? Dan kun je een bijdrage krijgen van het activiteitenfonds voor inwoners vanaf 18 jaar.

Op www.gemeentemaashorst.nl/activiteitenfonds (Deze link gaat naar een andere website) vind je deze regeling. Hier vind je alle informatie over het aanvragen. Je vind er ook een link naar het formulier waar dat mee kan. Nog geen 18 jaar? Op onze website lees je ook waar je terecht kunt voor regelingen voor kinderen om mee te kunnen doen.

Neem contact met ons op

Wil je nog meer weten over deze regeling? Of heb je hulp nodig bij andere kosten? Neem contact op met ons team ‘Toegang Sociaal Domein’. Mail ons via info@gemeentemaashorst.nl. Of bel: 0413 – 281911. Twijfel je of je gebruik kunt maken van onze regelingen? Neem dan zeker ook contact op. We kijken graag met je mee.

• Wapen van Reek gaat voor energieneutraal met pilot

2 mei 2024 - Met de oplevering van 162 zonnepanelen en een batterijpakket heeft ‘Het wapen van Reek’, als eerste gemeenschappelijke accommodatie een belangrijke pioniersrol in de duurzaamheidsambities van de gemeente Maashorst gekregen. Daarmee zet het college verdere stappen in de afspraak uit het bestuursakkoord, om gemeentelijk vastgoed - waar mogelijk - energieneutraal te maken.

• Gevechtsvliegtuigen verzorgen herdenkingsvlucht boven Soesterberg

2 mei 2024 - Op zaterdag 4 mei 2024 brengen gevechtsvliegtuigen, afkomstig van Vliegbasis Volkel een eregroet tijdens de jaarlijkse dodenherdenking over het Nationaal Militair Museum in Soesterberg. De vliegbewegingen vinden plaats tussen 11:00 uur en 14:00 uur.

• Uitspraak gerechtshof: gedoogbesluit gemeente Maashorst rechtmatig

1 mei 2024 - Een aantal omwonenden van de asielopvang in het Van der Valk hotel in Uden heeft vorig jaar een kort geding aangespannen tegen de gemeente en het COA.

• Militaire oefening in Maashorst

30 apr 2024 - In de periode 6 t/m 13 mei 2024 vindt er een militaire oefening plaats in Maashorst.