Let op! Heb je binnenkort een nieuw paspoort, ID-kaart of rijbewijs nodig? De wachttijden zijn een stuk langer dan je van ons gewend bent. Maak daarom op tijd een afspraak. Meer informatie vind je in dit nieuwsbericht.

Europese Verkiezingen

Geplaatst op dinsdag 16 april 2024

In Nederland gaan we op donderdag 6 juni 2024 naar de stembureaus voor de Europese verkiezingen. Tijdens deze verkiezingen kies je mee welke Nederlandse Europarlementariërs er in het Europese Parlement komen. De stembureaus zijn die dag open van 7.30 tot 21.00 uur.

Wat heb ik nodig om te stemmen?

Om te stemmen heb je een stempas en identiteitsbewijs nodig. Dit kan een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs zijn. Dit identiteitsbewijs mag niet langer dan vijf jaar verlopen zijn. Met je stempas kun je bij een willekeurig stembureau in gemeente Maashorst stemmen. Je ontvangt je stempas uiterlijk 23 mei 2024 via de post.

Kun je niet zelf stemmen?

Als je op 6 juni 2024 niet zelf kunt stemmen, kun je iemand anders machtigen. Hij of zij mag dan namens jou stemmen. Meer informatie hierover vind je op de website www.gemeentemaashorst.nl/verkiezingen.

Waar kan ik stemmen?

Odiliapeel:

• Gemeenschapshuis Terra Victa

Reek:

• Dorpshuis "Het Wapen van Reek"

Schaijk:

• Dorpshuis "De Phoenix”
  • Walepoort
  • Jeu de Boules Club Le Jeteur

Uden:

• Gemeentehuis (2 stemlokalen)
  • Bibliotheek Uden
  • Sporthal Zoggel
  • Stichting Eigen Herd
  • Gymzaal Hoenderbos (2 stemlokalen)
  • Wijkcentrum Balans
  • Ontmoetingsplein Mellepark
  • FC Uden
  • Wijkgebouw De Nieuwe Pit
  • Jeu de Boules Club Plop
  • Pc Basisschool Marimba
  • Ontmoetingsplein Muzerijk
  • Park Hoeven Tennis-Squash-Padel

Let op: de bijzondere stembureaus St. Jan en Retraitehuis Uden zijn vervallen. Om toch dichtbij je stem uit te brengen kun je terecht bij Stichting Eigen Herd en Jeu de Boules Club Plop.

De stembureau’s in tenten bij de PLUS in Uden-Zuid worden niet geplaatst. Hiervoor worden 2 stemlokalen ingericht bij gymzaal Hoenderbos.

Ook is er geen stembureau meer bij Theater Markant. Bij het gemeentehuis worden daarom 2 stemlokalen ingericht.

Volkel:

• Gemeenschapshuis De Schakel (2 stemlokalen)

Let op: Stembureau Muziekhuis is vervallen, in plaats daarvan zijn er nu 2 stemlokalen in De Schakel.

Zeeland:

• Dorpshuis Zeeland