Gemeenteraad Maashorst nodigt je uit

Geplaatst op woensdag 8 mei 2024

De gemeenteraad wil jou graag betrekken bij het bepalen van de koers voor de gemeente Maashorst voor komende jaren. Samen bouwen we namelijk Maashorst. De raad organiseert daarom een speciale inspreekavond op woensdag 29 mei om 19.30 uur in de raadzaal van het gemeentehuis in Uden.

Deel je ideeën met de raad

We zijn benieuwd naar jouw ideeën en meningen over wat belangrijk is voor de (nabije) toekomst van Maashorst. Je kunt denken aan dingen die te maken hebben met veiligheid, voorzieningen voor jong en oud, huisvesting en zorg, maar ook duurzaamheid, ontwikkeling van de dorpen, verkeer en groen. De raadsleden luisteren naar alle ideeën en kijken wat ze hiervan willen meenemen in de plannen voor 2025. Als ze meer willen weten, stellen ze je ook vragen.

Wat wordt er met jouw idee gedaan?

Tijdens de raadsvergadering van 4 juli bij de behandeling van de Kadernota wordt duidelijk welke ideeën daadwerkelijk worden meegenomen en welke niet. In de Kadernota staat welke plannen er voor 2025 en de volgende jaren zijn en hoe die betaald worden. Het gaat om belangrijke keuzes voor de toekomst. Ook jij kunt hier dus invloed op hebben! Laat je vooral horen.

Je hoort van ons terug

Iedereen die komt inspreken krijgt op een later moment te horen een terugkoppeling wat wel of wat niet met jouw idee of suggestie is gedaan.

Woensdag 29 mei
om 19.30 uur Gemeentehuis in Uden

Aanmelden

Aanmelden voor de inspreekavond kan onder vermelding van je naam en telefoonnummer vóór maandag 27 mei bij de raadsgriffie van Maashorst via
griffie@gemeentemaashorst.nl Nadere informatie krijg je na aanmelding.

Vragen

Heb je vragen over de inspreekavond? Ook daarvoor kun je via de mail contact opnemen met de griffie of telefonisch via 0413 - 28 10 33.

Bestuursakkoord

Ter voorbereiding of ter inspiratie is het handig om het bestuursakkoord (PDF, 368.4 kB) van Maashorst en de begroting 2024 (Deze link gaat naar een andere website) door te lezen. Deze documenten zijn te vinden op www.gemeentemaashorst.nl. De Kadernota 2025 komt eind mei online.

• Groene kwaliteitsimpuls voor Udense flatwijk

17 mei 2024 - Het college van Maashorst wil een groenreserve van 290.000 euro herbestemmen voor de vergroening van de omgeving rond de 9 flats aan de Willem-Alexanderhof en Beatrixhof in Uden. Met dat geld is niet alleen een mooie groene kwaliteitsslag te maken. Ook de toegankelijkheid en sociale veiligheid verbeteren daarmee sterk.

• Onderzoek naar huismus, zwaluw en vleermuis

17 mei 2024 - De gemeente Maashorst doet onderzoek naar de huismus en vleermuis. Daarvoor fietsen veldonderzoekers tot 1 oktober 2024 overdag, ’s avonds en ’s nachts door wijken in de gemeente. Het onderzoek vindt plaats om het isoleren van gebouwen met een laag energielabel (C t/m G) in de toekomst makkelijker te maken voor inwoners.

• Stempas voor Europese Parlementsverkiezing

14 mei 2024 - Met je stempas breng je jouw stem uit tijdens de Europese Parlementsverkiezing op donderdag 6 juni 2024.

• Langere wachttijden in 2024 voor afspraken

14 mei 2024 - In 2024 verlopen veel Nederlandse identiteitskaarten en paspoorten. Veel inwoners vragen daarom een nieuw paspoort of nieuwe identiteitskaart aan. Hierdoor wordt het drukker dan normaal.