We kunnen je helpen met rondkomen: Belasting kwijtschelden

Geplaatst op woensdag 14 februari 2024

In Maashorst hebben we allemaal regelingen om jou te helpen met rond te komen als je niet zo veel te besteden hebt. Meer mensen vinden het in deze tijden lastig om de eindjes aan elkaar te knopen. Daarom kun je bij de gemeente terecht voor regelingen die je hierbij helpen. Hieronder vertellen we je graag meer over één van de regelingen.

Moeite met het betalen van de belastingen BSOB

De gemeentelijke belastingen betaal je via de Belastingsamenwerking Oost-Brabant (BSOB). Kun je de gemeentelijke belastingen niet of niet op tijd betalen? Vraag dan om kwijtschelding of een betalingsregeling bij de BSOB. Je kunt kwijtschelding krijgen als je inkomen op of rond bijstandsniveau zit en je geen of weinig spaargeld of bezit hebt. Je kunt bij de BSOB ook vragen om een betalingsregeling. Dat betekent dat je de belasting niet in één keer hoeft te betalen.

Op www.gemeentemaashorst.nl/inwoners/belasting vind je hier informatie over. We verwijzen je daar door naar de site van BSOB waar alles duidelijk staat uitgelegd.

Neem contact met ons op

Wil je nog meer weten over deze regeling? Of heb je hulp nodig bij andere kosten? Neem contact op met ons team ‘Toegang Sociaal Domein’. Mail ons via info@gemeentemaashorst.nl. Of bel: 0413 – 281911. Twijfel je of je gebruik kunt maken van onze regelingen? Neem dan zeker ook contact op. We kijken graag met je mee.

• Berenschot onderzoekt hoe jij denkt over gemeente Maashorst

13 mei 2024 - Sinds 1 januari 2022 vormen de voormalige gemeenten Landerd en Uden samen de nieuwe gemeente Maashorst. Bij het ontstaan van de gemeente Maashorst is afgesproken dat binnen 3 jaar het functioneren van de gemeente wordt onderzocht. Wat vind jij hiervan? Geef je mening.

• Stichting Muzerijk ontvangt subsidie voor multifunctionele verbetering

10 mei 2024 - Het college van Maashorst stemde in met een investeringssubsidie van 77.800 euro voor Stichting MuzeRijk om de verbouwing van de keuken en flexibele wanden in het ontmoetingsplein mogelijk te maken.

• Pilot gedragsbeïnvloeding tegen verkeerslawaai

10 mei 2024 - Een pilot rondom gedragsbeïnvloeding bij De Rondweg in Uden moet leiden tot een verlaging van verkeerslawaai op piekmomenten voor omwonenden. Het college stemde hiervoor in met het benodigde extra budget van 17.500 euro om deze pilot verder uit te werken.

• Gemeenteraad Maashorst nodigt je uit

8 mei 2024 - De gemeenteraad wil jou graag betrekken bij het bepalen van de koers voor de gemeente Maashorst voor komende jaren.