Let op! Heb je binnenkort een nieuw paspoort, ID-kaart of rijbewijs nodig? De wachttijden zijn een stuk langer dan je van ons gewend bent. Maak daarom op tijd een afspraak. Meer informatie vind je in dit nieuwsbericht.

Vroegsignalering bij betalingsachterstanden

Een huurachterstand of een niet betaalde energierekening kan natuurlijk een keer gebeuren. We willen voorkomen dat dit oploopt tot een (grotere) schuld. De gemeente heeft de verplichting om inwoners met deze geldzorgen direct te helpen.

Met deze gewijzigde wet is vroegsignalering van schulden een wettelijke taak voor de gemeente en hebben wij de verplichting om inwoners met schulden te helpen.

Gemeente ontvangt signaal

Verhuurders van woningen, drinkwaterbedrijven, energieleveranciers en zorgverzekeraars zijn verplicht om de gemeente te waarschuwen als hun klanten de rekeningen niet betalen. Zij hoeven hiervoor geen toestemming te vragen aan hun klanten.

In gesprek

Als de gemeente een signaal ontvangt proberen we zo snel mogelijk contact met je te leggen. Dit kan per mail of telefonisch, maar we kunnen ook zonder afspraak bij je langskomen. We willen graag met je in gesprek over de betalingsachterstanden. Ook kunnen we samen kijken of de gemeente hulp kan bieden. Deze hulp is gratis en niet verplicht.

Inloopspreekuur Geldzorgen

Heb je vragen of zorgen over je geldzaken? Loop dan binnen bij het gemeentehuis tijdens het inloopspreekuur ‘Geldzorgen’. Een medewerker van de gemeente zit klaar om je vragen te beantwoorden. Samen zoeken we naar oplossingen voor je geldzorgen. Je hoeft hier geen afspraak voor te maken.

Wacht niet te lang, samen komen we eruit!

Inloopspreekuur ‘Geldzorgen’
Woensdag van 9.00 tot 11.00 uur
Gemeentehuis
Markt 145 in Uden

Hoe tevreden ben je over deze pagina van de website?