Leefbaarheidsfestival

Datum: woensdag 19 juni 2024 17.00 - 21.00. Locatie: 't Handelshuys, Udenseweg 2 in Uden

Het programmateam van Regio Deal Leefbaarheid in de Dorpen organiseert op woensdag 19 juni het Leefbaarheidsfestival.

Waar? Campus Uden in ’t Handelshuys, Udenseweg 2 in Uden
Hoe laat? Van 17.00 – 21.00 uur

Wij verwelkomen je met soep en lekkere broodjes

We willen met dit festival inwoners inspireren en verbinden die geïnteresseerd zijn in de leefbaarheid in hun kern. Daarnaast willen we geleerde lessen delen van de projecten die gerealiseerd zijn tijdens de Regiodeal. Dit doen we onder andere met een talkshow en verschillende workshops.

Aanmelden en meer informatie

Het volledige programma staat op platform Leefbaarheid in de dorpen (Deze link gaat naar een andere website). Hier vind je ook de mogelijkheid om je aan te melden voor het festival.

Wat is Regiodeal?

Regiodeal is een samenwerking tussen de gemeenten Maashorst, Meijerijstad, Heusden en Land van Cuijk. Zij starten een gezamenlijk programma gefinancierd door de provincie. Het thema van dit programma is ‘Leefbaarheid in de dorpen’. Zowel inwoners als professionals kunnen projecten indienen en vanuit het programma middelen krijgen om het project uit te voeren. In Maashorst waren er 3 projecten: KernenCV en Pilot Uden Zuid vanuit de gemeente en Phoenix 2.0 Schaijk vanuit een burgerinitiatief.

De Regio Deal eindigt op 31 december 2024, maar onze ambitie niet! Samen gaan we door. Samen willen we bouwen aan een sterke samenwerking en ons blijven inzetten voor de veerkrachtigheid en vitaliteit in onze dorpen. Wij hopen je daarom op het Leefbaarheidsfestival te ontvangen om dit samenspel voort te kunnen zetten.