• Maashorst sluit driejarige overeenkomst Uniek Sporten

21 mei 2024 - Op 23 april jl. heeft het college van Maashorst ingestemd met een driejarige overeenkomst voor het regioloket Uniek Sporten.

• "Ik ben van betekenis én leer bijzondere gerechten kennen"

21 mei 2024 - Er gaat een wereld voor ze open. Letterlijk en figuurlijk. Dat zeggen zowel de Udense Marja als Ali en Ayat, bewoners van de asielopvang. Want doordat zij elkaar ontmoeten en samen koken en eten, leren ze elkaar en elkaars verhaal en gebruiken kennen. Samen vertellen ze over Meet & Eat.

• Informatie over stembureau in Uden-Zuid

21 mei 2024 - Op donderdag 6 juni 2024 worden de Europees Parlementsverkiezingen gehouden. In Uden-Zuid wordt dan één stemlokaal ingericht, namelijk Gymzaal Hoenderbos, Gezwat 6 in Uden. In dit stemlokaal worden twee stembureaus ingericht.

• Gevechtsvliegtuigen verzorgen herdenkingsvlucht boven Margraten

21 mei 2024 - Gevechtsvliegtuigen van het Air Combat Command vliegen zondag 26 mei 2024 een zogenaamde missing man formatie boven de Amerikaanse begraafplaats in Margraten

• Groene kwaliteitsimpuls voor Udense flatwijk

17 mei 2024 - Het college van Maashorst wil een groenreserve van 290.000 euro herbestemmen voor de vergroening van de omgeving rond de 9 flats aan de Willem-Alexanderhof en Beatrixhof in Uden. Met dat geld is niet alleen een mooie groene kwaliteitsslag te maken. Ook de toegankelijkheid en sociale veiligheid verbeteren daarmee sterk.

• Onderzoek naar huismus, zwaluw en vleermuis

17 mei 2024 - De gemeente Maashorst doet onderzoek naar de huismus en vleermuis. Daarvoor fietsen veldonderzoekers tot 1 oktober 2024 overdag, ’s avonds en ’s nachts door wijken in de gemeente. Het onderzoek vindt plaats om het isoleren van gebouwen met een laag energielabel (C t/m G) in de toekomst makkelijker te maken voor inwoners.

• Stempas voor Europese Parlementsverkiezing

14 mei 2024 - Met je stempas breng je jouw stem uit tijdens de Europese Parlementsverkiezing op donderdag 6 juni 2024.