Let op: Op Koningsdag (27 april) is de Milieustraat gesloten en wordt er geen afval aan huis ingezameld. Het ophalen vindt op een andere dag plaats. Check hiervoor je afvalkalender.

Verhuizing honk- en softbalvereniging Red Sox

Honk- en softbalvereniging Uden Red Sox gaat verhuizen. Dat was één van de uitkomsten van de plannen voor herinrichting van Park Moleneind, waar de Uden Red Sox de beperkte ruimte tot nu toe moeten delen met onder meer rugbyclub Octopus en voetbalvereniging FC De Rakt. Maashorst heeft samen met de Uden Red Sox gezocht naar een goede locatie. Daaruit is de locatie Kruisweg 1 in Uden gekomen.

Locatieonderzoek

Er zijn verschillende varianten onderzocht voor de uiteindelijke locatie van de Uden Red Sox. Op 14 december heeft de gemeenteraad van Maashorst ingestemd met de locatie Kruisweg. Dit is een locatie voor tien jaar. Dat geeft gemeente en Uden Red Sox de tijd om te zoeken naar een definitieve locatie.

Op dit moment worden aan de Kruisweg de nodige onderzoeken uitgevoerd, bijvoorbeeld op het gebied van milieu, archeologie en bodem.

Planning

De planning is dat de Uden Red Sox in het seizoen 2024 op hun nieuwe locatie kunnen spelen. Daarbij maken we een voorbehoud voor de resultaten (en de gevolgen daarvan) van de benoemde onderzoeken.

Bekijk ook deze projecten

Alle projecten