Bewijs van in leven zijn (Attestatie de vita)

Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijk bewijs van de gemeente dat iemand volgens de Basisregistratie Personen (BRP) in leven is. Soms heb je dit bewijs nodig. Bijvoorbeeld voor een uitkering van een pensioenfonds of een verzekeringsmaatschappij.

Er zijn 2 soorten bewijs van in leven zijn:

Afspraak maken bewijs van in leven zijn (Deze link gaat naar een andere website)

Afspraak maken attestatie de vita (Deze link gaat naar een andere website)

Aanvragen van een bewijs van in leven zijn

Een bewijs van in leven zijn vraag je aan bij het gemeentehuis. Je moet hiervoor een afspraak maken.

Aanvragen attestatie de vita

Een attestatie de vita vraag je aan bij het gemeentehuis. Een ambtenaar van de burgerlijke stand moet deze verklaring ondertekenen. Alleen dan is hij geldig. Je moet hiervoor een afspraak maken.

Afspraak maken attestatie de vita (Deze link gaat naar een andere website)

De prijzen

Dit neem je mee

Iemand machtigen

Kun je niet zelf langskomen? Dan kun je iemand anders machtigen om de aanvraag voor jou te doen. Dit kan alleen voor een bewijs van in leven zijn.

De gemachtigde neemt mee naar het gemeentehuis:

De baliemedewerker van het gemeentehuis geeft het bewijs van in leven zijn mee aan de gemachtigde.