Afschrift akte burgerlijke stand advocaten en notarissen
Let op: alleen advocaten en notarissen kunnen via deze pagina online een afschrift aanvragen. Geen advocaat of notaris? Dan kun je terecht op de pagina Uittreksel burgerlijke stand.
Je vraagt de akte van de burgerlijke stand aan bij de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. Je betaalt voor het behandelen van de aanvraag. Als het afschrift toch niet nodig blijkt te zijn of je hebt er geen recht op, dan krijg je het geld niet terug. Controleer daarom of de gebeurtenis in Gemeente Maashorst (of voormalig Gemeente Landerd of Uden) heeft plaatsgevonden.
Online aanvraag met e-Herkenning
Je hebt eHerkenning niveau 2 en jouw KvK-vestigingsnummer nodig voor de online aanvraag. Klik op de knop 'Uittreksel aanvragen'.
Uittreksel aanvragen (Deze link gaat naar een andere website)
Online aanvraag zonder e-Herkenning
Je kunt de aanvraag ook digitaal doen zonder e-Herkenning. Houd er dan rekening mee dat je een (door de advocaat) ondertekende brief op logopapier moet toevoegen. Klik op de knop 'Uittreksel aanvragen zonder e-Herkennning'.
Uittreksel aanvragen zonder e-Herkenning (Deze link gaat naar een andere website)
Kosten aanvraag
€ 15,70
Duur
Het afschrift wordt binnen 10 werkdagen per post verstuurd.
Soorten akten
Akte | Inhoud van de akte |
---|---|
Geboorteakte |
|
Overlijdensakte |
|
Huwelijksakte |
|
Akte van geregistreerd partnerschap |
|
Akte van echtscheiding |
|
Akte van beëindiging geregistreerd partnerschap |
|
Uittreksel BRP aanvragen
Wil je (als advocaat) ook een uittreksel BRP aanvragen? Deze vraag je aan op de pagina Uittreksel BRP voor derden.
Meer informatie
Heb je vragen? Bel dan 0413-281 911 en vraag naar een medewerker Burgerzaken.