Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) (Deze link gaat naar een andere website) is een officieel bewijs dat je in de gemeente Maashorst woont. Hierop staan jouw naam, adres, woonplaats, geboorteplaats, geboortedatum en soms nog wat andere gegevens.

Je hebt een uittreksel nodig om je bijvoorbeeld in te schrijven bij een woonstichting, als je jouw auto wilt overschrijven, bij een huwelijk of echtscheiding of voor zaken in het buitenland. Het kan ook zijn dat je het nodig hebt voor reizen met je kind naar het buitenland, dit kun je ook digitaal aanvragen. Kies dan voor het uittreksel-gezag kind.

Je kunt een uittreksel op 2 manieren aanvragen:

  1. Digitaal, met DigiD (klik op de paarse knop met 'Direct regelen')
  2. Persoonlijk op afspraak (Deze link gaat naar een andere website) in het gemeentehuis.

Let op!

Als je het uittreksel digitaal aanvraagt, dan krijg je het per post toegestuurd. Het kan dus even duren voordat je het uittreksel in huis hebt.

Voor wie je een uittreksel BRP kunt aanvragen

Dit heb je nodig bij de aanvraag:

Kosten

€ 11,35

Adresuittreksel

Wil je een uittreksel aanvragen met daarop de gegevens van al jouw medebewoners? Dan moeten alle medebewoners (van 16 jaar en ouder) schriftelijk toestemming geven. Dat kan met onderstaand machtigingsformulier. Alle medebewoners moeten het formulier invullen en ondertekenen. Ook moet je van iedereen een kopie van het legitimatiebewijs toevoegen. Een adresuittreksel kun je alleen op het gemeentehuis aanvragen.

Iemand anders doet voor jou de aanvraag

Als iemand anders voor jou het uittreksel BRP aanvraagt, dan moet die persoon een paar extra documenten meenemen:

Goed om te weten

Sta je niet bij een Nederlandse gemeente ingeschreven? Dan kun je jouw uittreksel aanvragen bij één van de RNI loketgemeenten (Deze link gaat naar een andere website).

Correctieverzoek BRP

Zie je een fout staan in jouw persoons- of adresgegevens in de BRP? Als je in de gemeente Maashorst woont, dan kun je ons vragen om dit aan te passen. Dit heet een correctieverzoek BRP.

Een correctieverzoek BRP kun je op 2 manieren aanvragen:

  1. Digitaal, met je DigiD
  2. Schriftelijk

Digitaal aanvragen correctieverzoek

Zorg ervoor dat je documenten bij de hand hebt, die laten zien dat jouw gegevens fout of niet compleet zijn. Gebruik de paarse knop hieronder om jouw correctieverzoek BRP digitaal aan te vragen.

Digitaal aanvragen correctieverzoek (Deze link gaat naar een andere website)

Schriftelijk aanvragen correctieverzoek

Beschrijf duidelijk wat je wilt laten aanpassen en waarom je dat wilt. Zorg er ook voor dat je documenten meestuurt, waaruit blijkt dat jouw gegevens fout of niet compleet zijn. Stuur alle informatie naar: Gemeente Maashorst, Postbus 83, 5400 AB Uden, ter attentie van Team Burgerzaken.