Mijn inkomen

Bekijk online de gegevens van jouw uitkering!

Krijg je een uitkering en/of minimaregeling van de gemeente Maashorst? Dan kun je met Mijn Inkomen gegevens over je uitkering zelf online bekijken en aanvullen. Op deze pagina lees je hoe het werkt.

Inloggen op Mijn Inkomen (Deze link gaat naar een andere website)

Gegevens bekijken en aanvullen

‘Mijn Inkomen’ is een website van de gemeente Maashorst voor mensen met een uitkering en/of minimaregeling.

Hier kun je het volgende doen:

Hoe werkt het?

In de handleiding (PDF, 408.9 kB) zie je hoe Mijn Inkomen werkt. Heb je hier vragen over? Bel dan met je consulent inkomen via 0413 - 28 19 11.

Inloggen met DigiD

Om je gegevens te bekijken, moet je altijd inloggen met DigiD. Dit is een inlogcode voor websites van de overheid en de zorg. Kijk voor uitleg op Alles over DigiD (Deze link gaat naar een andere website) (meertalig). Een DigiD aanvragen kan via www.digid.nl (Deze link gaat naar een andere website).

Vragen of hulp nodig?

Heb je vragen of hulp nodig bij Mijn Inkomen? De veel gestelde vragen lees je hieronder. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met jouw Consulent Inkomen of bel 0413 - 28 19 11.

Veel gestelde vragen Mijn Inkomen

Waar kan ik terecht met een vraag over Mijn DigiD?

Voor al je vragen over DigiD kun je terecht op de website van het DigiD: www.digid.nl/vraag-en-antwoord. Of neem contact op via:

De website van Mijn Inkomen laadt niet goed in mijn computerscherm. Hoe kan dit?

Het kan zijn dat je een verouderde browser gebruikt. Mijn inkomen wordt het best weergegeven in de nieuwste versie van Firefox, Google Chrome, Internet Explorer of Safari. Deze browsers kun je gratis downloaden. Bijvoorbeeld via Google.

Mijn gegevens kloppen niet. Kan ik dat aanpassen?

Je kunt alleen je telefoonnummer wijzigen in Mijn Inkomen. Wil je iets anders veranderen en lukt dit niet? Neem dan contact op met je Consulent Inkomen. Of bel naar het algemene nummer van gemeente Maashorst 0413 - 28 19 11.

Krijg ik mijn uitkeringsspecificaties ook nog per post?

Ja, als je uitkering ontvangt, krijg je jouw uitkeringsspecificatie ook nog per post. Mijn Inkomen is een extra service. Zo heb je 24 uur per dag en 7 dagen in de week toegang tot je gegevens.

Kan ik Mijn Inkomen ook gebruiken op mijn smartphone of tablet?

Jazeker, Mijn Inkomen kun je ook gebruiken op een smartphone of tablet. Ook dan log je in met je DigiD.

Hoelang kan ik gegevens in Mijn inkomen terug zien?

Je kunt je gegevens tot vijf jaar terug bekijken in Mijn Inkomen.

Mijn bewindvoerder regelt mijn geldzaken. Hoe gaat dat met Mijn Inkomen?

Wil je dat de bewindvoerder toegang krijgt tot jouw account op Mijn Inkomen? Dan kun je je bewindvoerder machtigen. Je vraagt een machtiging aan via machtigen.digid.nl. Als de bewindvoerder gemachtigd is kan hij/zij jouw specificaties en stortingen bekijken.

Ik ben nog niet zo handig met een computer. Kan ik hulp krijgen?

Bij het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in de bibliotheek helpen ze jou graag. Je kunt er ook cursussen volgen. Het is gratis en je hoeft geen lid te zijn. Een afspraak maken hoeft ook niet.
Lees hier meer over het Informatiepunt digitale overheid (Deze link gaat naar een andere website).

Ik zie dat jullie mijn uitkering hebben betaald. Maar er staat nog niets op mijn rekening. Hoe komt dat?

Het kan zijn dat in Mijn Inkomen staat dat we een bedrag hebben overgemaakt. En dat je dit bedrag nog niet ziet op jouw bankrekening. Soms heeft een bank 2 werkdagen nodig om de uitkering/vakantiegeld van de gemeente bij te schrijven op jouw rekening.

Wordt jouw bijstandsuitkering via een ander aan jou betaald? Zoals bij budgetbeheer of bewindvoering? Dan kan het enkele dagen langer duren voordat het geld op jouw bankrekening staat. Neem in dit geval voor vragen contact op met degene die de bijstandsuitkering aan jou betaalt.

Hoe tevreden ben je over deze pagina van de website?