Klacht indienen
De gemeente Maashorst probeert haar taken zo goed mogelijk uit te voeren. Toch kunt u ontevreden zijn over de manier waarop u in een bepaalde situatie door een medewerker of bestuurder bent behandeld. U heeft dan het recht om een klacht in te dienen. Dit biedt de gemeente de kans daar wat van te leren.
Het indienen van een klacht kan ook:
- mondeling (bel 0413 - 28 19 11 en vraag naar de leidinggevende van de behandelaar)
- schriftelijk (stuur een brief naar Gemeente Maashorst, Postbus 83, 5400 AB, Uden)
Wat moet u minimaal bij u klacht vermelden?
- Uw naam
- Uw contactgegevens
- Datum van uw klaagschrift
- Tegen welke medewerker of bestuurder uw klacht is gericht
- Welke klacht heeft u over de medewerker of bestuurder
Als u per post de klacht indient, moet de brief tot slot door u ondertekend zijn.
Procedure
Uw klacht wordt behandeld volgens de procedure van klachtbehandeling die in hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht is opgenomen.
Let op: deze procedure is alleen bedoeld voor klachten die gaan over het gedrag van medewerkers of bestuurders, die persoonlijk tegen u verricht zijn. Denk daarbij aan het niet reageren op e-mails, of het verstrekken van verkeerde informatie. Heeft u bijvoorbeeld een klacht over een los liggende stoeptegel? Doe dan een melding openbare ruimte.
Handhavingsprocedure
Bent u niet tevreden met de manier waarop uw klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd? Dan kunt u contact opnemen met de Nationale Ombudsman.
Ideeënbus
Heeft u een goed idee om uw leefomgeving te verbeteren? Of u heeft een tip om onze dienstverlening nog beter te maken?
Meer informatie?
Voor meer informatie belt u 0413 - 28 19 11 en vraagt u naar de algemeen juridisch adviseur van de gemeente Maashorst.
Meer Meldingen en klachten
- Melding woonomgeving (MOR)
- Bezwaar maken besluit
- Aansprakelijk stellen gemeente
- Geluidsoverlast
- Melding criminaliteit
- Melding datalek
- Ongedierte
- Overlast door bedrijf
- Overlast groen
- Schademelding school
- Te late beslissing
- Vanuit buitenland klacht, bezwaarschrift, schade doorgeven
- Verloren of gevonden voorwerpen
- Verstopping riool
- Vrijwilligersverzekering, schadeformulier
- Wateroverlast